Prešernova vloga pri formiranju sonetnega venca kot pesniške oblike

Avtorji

  • Boris A. NOVAK

Ključne besede:

slovenska književnost, slovenska poezija, romantika, sonet, sonetni venec, Slovene literature, Slovene poetry, sonnet, wreath of sonnets

Povzetek

Študija obravnava Prešernov ustvarjalni prispevek k vzpostavitvi sonetnega venca kot forme: čeprav je slovenski romantik uporabil pravila Sienske akademije, je sonetni venec l. 1833 še dodatno obagatil z akrostihom, predvsem pa je prvi pesnik v zgodovini svetovne lirike, ki je to igrivo in manieristično formo družabnega dvorskega pesnikovanja napolnil s čustvenim žarom in resničnim pesniškim spopročilom. Ruski prevod Prešernovega Sonetnega venca, delo Fedorja E. Korša (1889), je sprožil val sonetnih vencev v ruski poeziji: pisali so jih največji ruski pesniki tega obdboja, med drugimi Valerij Brjusov in Vjačeslav Ivanov. Navdušenje nad to formo se je nato preneslo tudi v druge nacionalne književnosti. Mednarodni razcvet sonetnih vencev v 19. in 20. stoletju torej precej dolguje vélikemu pesniku malega naroda - Francetu Prešernu.

Prenosi

Objavljeno

2003-04-15

Kako citirati

NOVAK, B. A. (2003) „Prešernova vloga pri formiranju sonetnega venca kot pesniške oblike“, Slavistična revija, 51(4), str. 443–453. Dostopno na: https://srl.si/ojs/srl/article/view/COBISS_ID-23766882 (Pridobljeno: 4 december 2024).

Številka

Rubrike

RAZPRAVE