Čehov v »zrcalih« Luka Percevala (na osnovi analize igre 3STRS)
DOI:
https://doi.org/10.57589/srl.v71i3.4128Ključne besede:
Luk Perceval, 3STRS, Anton Čehov, Tri sestre, gledališče smrti, gledališče absurdaPovzetek
Namen prispevka je proučiti izvirnost uprizoritve drame Tri sestre Antona Pavloviča Čehova pri Luku Percevalu, izpostaviti povezave s poetiko Čehova in razkriti nekatere vzporednice s tradicijo evropskega gledališča dvajsetega stoletja, zlasti z gledališčem smrti Tadeusza Kantorja in gledališčem absurda. Posebna pozornost je namenjena prostorsko-časovnim značilnostim, semantiki novega naslova in uporabljenim tehnikam. Pri tem sta – ob upoštevanju kulturnega konteksta – uporabljeni primerjalna in intermedijska metoda. Percevalovo novo branje igre Čehova je v sozvočju s sodobnimi razmerami in stanjem človeštva (občutek osamljenosti, odtujenosti in absurdnosti obstoja ter bližajoče se globalne katastrofe).
Literatura
Douwe Draaisma, 2008: The Nostalgia Factory. Groningen: Historische Uitgeverij.
Thomas Irmer, 2013: Luk Perseval. Theater und Ritual. Berlin: Alexander Verlag.
Justyna Nowicka, 2021: Luk Perceval o „Trzech siostrach” Czechowa, Tadeuszu Kantorze, Jerzym Grotowskim i… jodze. Na spletu.
Joyce Carol Oates, 1972: The edge of impossibility: tragic forms in literature. New York: Vanguard Press.
Krzysztof Pleśnarowicz (ur.), 2004: Tadeusz Kantor. Pisma. Tom 2. Teatr Śmierci. Teksty z lat 1975–1984. Wrocław: Ossolineum.
John Boynton Priestley, 1970: Anton Chekhov. London: International Textbook.
Próbując „3SIOSTRY” – wokół spektaklu Luka Percevala. Režiral Roman Pawłowski. Na spletu.
Donald Rayfield, 1975: Chekhov. The Evolution of his Art. London: Paul Elek.
Aliaksandr Raspapou, 2016: Александр Введенский и традиция абсурда. [Aleksandr Vvedenskij i trdicija absurda.] Poznań: Wydział Neofilologii UAM w Poznaniu.
Luk Perceval. Osebna spletna stran. Na spletu.
Stary teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie. Na spletu.
TR Warszawa. Na spletu.
Виталий Виленкин, 1965: Вл. И. Немирович-Данченко ведет репетицию. «Три сестры» А. П. Чехова в постановке МХАТ 1940. Москва: Искусство.
[Vitalij Vilenkin, 1965: Vl. I. Nemirovič-Dančenko vedet repeticiju. «Tri sestry» A. P. Čehova v postanovke MHAT 1940. Moskva: Iskusstvo.]
Анастасия Долгошева, 2017: Йога с Персевалем. Санкт-Петербургские ведомости, 18. 10. 2017. Na spletu.
[Anastasija Dolgoševa, 2017: Joga s Persevalem. Sankt-Peterburgskie vedomosti, 18. 10. 2017. Na spletu.]
Татьяна Джурова, 2006: Дядя Ваня. Na spletu.
[Tat’jana Džurova, 2006: Djadja Vanja. Na spletu.]
Леонид Лучкин, 2013: Театр Люка Персеваля. Na spletu.
[Leonid Lučkin, 2013: Teatr Ljuka Persevalja. Na spletu.]
Татьяна Любимова, 1990: Комическое, его виды и жанры. Москва: Знание.
[Tat’jana Ljubimova. Komičeskoe, ego vidy i žanry. Moskva: Znanie.]
Марек Пенёнжек, 2008: Последние спектакли Тадеуша Кантора. Вопросы театра 1–2. 273–85.
[Marek Pieniążek, 2008: Poslednie spektakli Tadeusza Kantora. Voprosy teatra 1–2. 273–85.]
Анна Теплицкая, 2015: Чехов без тормозов: как современные режиссеры рубят сады и ловят чаек. Na spletu.
[Anna Teplickaja, 2015: Čehov bez tormozov: kak sovremennye režissery rubjat sady i lovjat čaek. Na spletu.]
Prenosi
Objavljeno
Kako citirati
Številka
Rubrike
Licenca
Avtorske pravice (c) 2023 Ewa Sadzińska, Aleksandra
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 mednarodno licenco.
Slavistična revija (http://www.srl.si) is distributed under
Creative Commons, attribution 4.0 international.
Slavistična revija publishes fully open access journals, which means that all articles are available on the internet to all users immediately upon publication. Non-commercial use and distribution in any medium is permitted, provided the author and the journal are properly credited.