Performativna dimenzija v slovenski sodobni drami: Božič – Jesih – Jovanović – Šeligo
Ključne besede:
slovenska književnost, slovenska dramatika, drama absurda, performativ, absurdna dramatika, performans, performativna kultura, Slovene literature, Slovene theatre, Slovene drama, performative, absurd drama, performance, performative culturePovzetek
V raznolikih poskusih zgodovinjenja slovenske sodobne drame nesporno ostaja ob strani ena izmed pomembnih lastnosti slvoenske absurdne drame, namreč njenpomen pri dekonstrukciji t. i. literarnega oziroma dramskega gledališča ter udejanjitvi performativnega obrata (Fischer-Lichte) na prelomu iz šestdesetih v sedemdeseta leta prejšnjega stoletja. Pričujoča razprava s pomočjo analize lastnosti poetik Petra Božiča, Dušana Jovanovića, Milana Jesiha in Rudija Šelige skuša prikazati prav to na videz paradoksalno lastnost slovenske drame absurda in absurdne drame, ki je privedla do ene največjih estetskih revolucij (Rancière) v slovenski umetnosti in kulturi po drugi svetovni vojni.Prenosi
Objavljeno
2011-04-15
Kako citirati
Toporišič, T. (2011) „Performativna dimenzija v slovenski sodobni drami: Božič – Jesih – Jovanović – Šeligo“, Slavistična revija, 59(4), str. 357–372. Dostopno na: https://srl.si/ojs/srl/article/view/COBISS_ID-3276379 (Pridobljeno: 22 november 2024).
Številka
Rubrike
RAZPRAVE
Licenca
Slavistična revija (http://www.srl.si) is distributed under
Creative Commons, attribution 4.0 international.
Slavistična revija publishes fully open access journals, which means that all articles are available on the internet to all users immediately upon publication. Non-commercial use and distribution in any medium is permitted, provided the author and the journal are properly credited.