Govor v sodobnem slovenskem romanu
Ključne besede:
slovenska književnost, sodobni slovenski roman, tok zavesti, monolog, notranji monolog, dialog, prosti odvisni govor, doživljeni govor, posredovanje govora, Slovene literature, contemporary Slovene novel, stream of consciousness, monologue, internal monologue, dialogue, free indirect speech, mediation of speechPovzetek
Raziskava sodobnega slovenskega romana zadnjih let (1990-2015) je pokazala, da se je delež govora v njem povečal zaradi več razlogov; najpogostejši je težnja po mimetičnosti in razlikovalnosti govora kot sredstva karakterizacije, prisotna pa je tudi težnja po posodobitvi in deavtomatizaciji pripovedi. Prvo težnjo sem analizirala v romanu Čefurji raus Gorana Vojnovića, drugo pa v romanu Da me je strah? Maruše Krese. Prvi roman je primer tradicionalnega vnosa monologa in dialoga, dialogi pa so v smislu scenarizacije napisani kot prizori, drugi pa je v prepletu monologa, dialoga, notranjega monologa in doživljenega govora znatno bolj sodoben in zapleten - prav sinkretičnost njegovih govornih tehnik se z večperspektivnostjo odpira inovativni družbeni kritiki.Prenosi
Objavljeno
2015-02-15
Kako citirati
Zupan Sosič, A. (2015) „Govor v sodobnem slovenskem romanu“, Slavistična revija, 63(2), str. 183–195. Dostopno na: https://srl.si/ojs/srl/article/view/COBISS_ID-57979490 (Pridobljeno: 13 november 2024).
Številka
Rubrike
RAZPRAVE
Licenca
Slavistična revija (http://www.srl.si) is distributed under
Creative Commons, attribution 4.0 international.
Slavistična revija publishes fully open access journals, which means that all articles are available on the internet to all users immediately upon publication. Non-commercial use and distribution in any medium is permitted, provided the author and the journal are properly credited.