Didaktična poezija in njeno mesto v literarni zgodovini: Primer Johanna Christopha Gottscheda in Matije Antuna Relkovića
Ključne besede:
hrvaška književnost, hrvaška poezija, pesnitev, didaktična pesnitev, neoklasicizem, romantika, epistemologija, 19. st.Povzetek
V članku skozi prizmo literarnih zgodovin 19. stoletja in njihove percepcije stoletje starejšega literarnega spora med Leipzigom in Zürichom opazujem proces vzpostavitve odnosa do didaktične poezije, ki se je artikuliral v obdobju romantike. Glavne značilnosti tega odnosa ekstrapoliram iz literarnozgodovinske obravnave didaktične pesnitve Matije Antuna Relkovića Satir iliti divji čovik. Vzporejam jo z manifestom normativne poetike Johanna Christopha Gottscheda Versuch einer critischen Dichtkunst vor die Deutschen, s čimer opozorim, da pesnitev spada v obdobje, ki v svojem dojemanju literature ni kompatibilno z epistemološko zastavitvijo sodobnih branj didaktične poezije.Prenosi
Objavljeno
2017-04-15
Kako citirati
Kavšek, B. (2017) „Didaktična poezija in njeno mesto v literarni zgodovini: Primer Johanna Christopha Gottscheda in Matije Antuna Relkovića“, Slavistična revija, 65(4), str. 629–640. Dostopno na: https://srl.si/ojs/srl/article/view/COBISS_ID-66161762 (Pridobljeno: 22 december 2024).
Številka
Rubrike
RAZPRAVE
Licenca
Slavistična revija (http://www.srl.si) is distributed under
Creative Commons, attribution 4.0 international.
Slavistična revija publishes fully open access journals, which means that all articles are available on the internet to all users immediately upon publication. Non-commercial use and distribution in any medium is permitted, provided the author and the journal are properly credited.