VREDNOTENJE PREŠERNOVIH PESMI KOT RECEPCIJSKI PROBLEM

Avtorji

  • Zoran Božič

Ključne besede:

slovenska književnost, slovenska poezija, recepcija, vrednotenje, literarna zgodovina, srednje šole, Slovene literature, Slovene poetry, reception, evaluation, high schools, literary history

Povzetek

Razprava v povezavi s šolskim izborom Prešernovih pesmi obravnava problem vrednotenja Prešernovih pesmi. Sodobna didaktika književnosti pri izboru leposlovnih besedil v srednješolskih berilih priporoča predvsem upoštevanje recepcijskega in literarnozgodovinskega načela. Raziskava vrednotenjskih meril treh vodilnih prešernoslovcev druge polovice 20. stoletja prinaša spoznanje, da kljub temu, da med njimi obstajajo tudi pomembne razlike, literarni zgodovinarji najvišje vrednotijo predvsem formalno zapletene in recepcijsko zahtevne pesmi iz osrednjega obdobja Prešernove romantike. Čeprav se tudi pri dijakih pozna vpliv literarnozgodovinskega načela, ti najvišje vrednostijo formalno preprostejše in recepcijsko manj zahtevne Prešernove psmi, predvsem tiste, ki imajo zgodbo, so laže razumljive in omogočajo polno doživljanje.

Prenosi

Objavljeno

2011-02-15

Kako citirati

Božič, Z. (2011) „VREDNOTENJE PREŠERNOVIH PESMI KOT RECEPCIJSKI PROBLEM“, Slavistična revija, 59(2), str. 131–146. Dostopno na: https://srl.si/ojs/srl/article/view/COBISS_ID-46343522 (Pridobljeno: 26 april 2024).

Številka

Rubrike

RAZPRAVE