VREDNOTENJE PREŠERNOVIH PESMI KOT RECEPCIJSKI PROBLEM
Ključne besede:
slovenska književnost, slovenska poezija, recepcija, vrednotenje, literarna zgodovina, srednje šole, Slovene literature, Slovene poetry, reception, evaluation, high schools, literary historyPovzetek
Razprava v povezavi s šolskim izborom Prešernovih pesmi obravnava problem vrednotenja Prešernovih pesmi. Sodobna didaktika književnosti pri izboru leposlovnih besedil v srednješolskih berilih priporoča predvsem upoštevanje recepcijskega in literarnozgodovinskega načela. Raziskava vrednotenjskih meril treh vodilnih prešernoslovcev druge polovice 20. stoletja prinaša spoznanje, da kljub temu, da med njimi obstajajo tudi pomembne razlike, literarni zgodovinarji najvišje vrednotijo predvsem formalno zapletene in recepcijsko zahtevne pesmi iz osrednjega obdobja Prešernove romantike. Čeprav se tudi pri dijakih pozna vpliv literarnozgodovinskega načela, ti najvišje vrednostijo formalno preprostejše in recepcijsko manj zahtevne Prešernove psmi, predvsem tiste, ki imajo zgodbo, so laže razumljive in omogočajo polno doživljanje.Prenosi
Objavljeno
2011-02-15
Kako citirati
Božič, Z. (2011) „VREDNOTENJE PREŠERNOVIH PESMI KOT RECEPCIJSKI PROBLEM“, Slavistična revija, 59(2), str. 131–146. Dostopno na: https://srl.si/ojs/srl/article/view/COBISS_ID-46343522 (Pridobljeno: 23 november 2024).
Številka
Rubrike
RAZPRAVE
Licenca
Slavistična revija (http://www.srl.si) is distributed under
Creative Commons, attribution 4.0 international.
Slavistična revija publishes fully open access journals, which means that all articles are available on the internet to all users immediately upon publication. Non-commercial use and distribution in any medium is permitted, provided the author and the journal are properly credited.