K premeni subjekta v sodobni poeziji (Zbigniew Herbert in Rudolf Jurolek)

  • Marián Milčák
Ključne besede: poljska književnost, poljska poezija, poljski pesniki, slovaška književnost, slovaška poezija, slovaški pesniki, lirski subjekt, hipostazirani subjekt, literarne študije, primerjalne študije

Povzetek

V težnji, da bi poudarili posebnosti pesniškega besedila, se v sodobni poeziji v več literaturah in pri različnih avtorjih dogaja, da avtorji uporabijo postopek, ki pomeni temeljno spremembo konvencionalnega prvoosebnega lirskega subjekta ("jaz") v hipostazirani subjekt. Nova podoba pesniškega subjekta je dominantni del širših epizirajočih tendenc, ki prestopajo meje posameznih nacionanih literatur ter prispevajo k bogatitvi pesniške in avtorske poetike. Pesniškega besedila s hipostaziranim subjektom namreč ni mogoče dojemati zgolj kot sam sebi namenjen premik od konvencionalnega lirskega subjekta. Ne gre le za mitološko, ampak tudi za historično-družbeno refleksijo personalnega subjekta, ki zgodovinsko neredko odpove, ne deluje. Je le poskus poudarjenega in posebnega umetniškega upodabljanja človeških usod, ki so posajene v konkreten zgodovinski kontekst včasih bolj (Zbigniew Herbert), včasih pa manj izrazito (Ted Hughes).
Objavljeno
2015-03-15
Kako citirati
MilčákM. (2015) „K premeni subjekta v sodobni poeziji (Zbigniew Herbert in Rudolf Jurolek)“, Slavistična revija, 63(3), str. 327-338. Dostopno na: https://srl.si/ojs/srl/article/view/COBISS_ID-59138658 (Pridobljeno: 28september2021).
Rubrike
RAZPRAVE