Učinek utelešene vednosti v sodobni dramatiki – 24ur Simone Semenič

Avtorji

  • Igor Žunkovič

Ključne besede:

slovenska književnost, slovenska dramatika, postdramsko gledališče, utelešena vednost, Slovene literature, Slovene drama, postdramatic theatre, embodied knowledge

Povzetek

Članek analizira učinke sodobne dramatike, ki temeljijo na analizi posebnega delovanja človeškega telesa na nevrobiološki ravni. Najprej pojem utelešene vednosti razlikujemo od pojma refleksivne vednosti, nakar analizo nevrobioloških mehanizmov, ki utemeljujejo utelešeno vednost, povežemo z Damasievim razumevanjem čustev in občutkov ter njihove evolucijske zveze s pravili vedenja bitij v skupnostih. Končno ugotavljamo, kakšni so možni učinki utelešene vednosti v sodobni dramatiki na prejemnika dramskega sporočila. Teoretsko analizo utemeljimo tudi skozi študijo primera, in sicer drame 24ur Simone Semenič.

Prenosi

Objavljeno

2015-04-15

Kako citirati

Žunkovič, I. (2015) „Učinek utelešene vednosti v sodobni dramatiki – 24ur Simone Semenič“, Slavistična revija, 63(4), str. 377–388. Dostopno na: https://srl.si/ojs/srl/article/view/COBISS_ID-59734114 (Pridobljeno: 28 marec 2024).

Številka

Rubrike

RAZPRAVE