Vstop Ivana Dornika v ekspresionistično paradigmo

Avtorji

  • Jožica Čeh Steger

Ključne besede:

slovenska književnost, kratka proza, črtica, novela, ekspresionizem, slovenski pisatelji, slovenski prevajalci

Povzetek

Razprava se osredinja na Dornikove novele in črtice ter poskuša ugotoviti pisateljev idejno-tematski in jezikovnostilni vstop v ekspresionizem. S poetiko notranjega očesa in simbolnoparaboličnimi postopki kakor tudi z etično obsodbo vojne, vizijami, grotesknimi podobami in z živalsko simboliko se te umeščajo v bližino Cankarjevih Podob iz sanj, vendar obenem kažejo tudi izrazitejši prehod v ekspresionizem. Dornikov subjekt izpričuje vero v novo človečnost z močno retoriko, pozna skrajni rob eksistencialne, psihološke in etične krize kakor tudi grozljivo personifikacijo predmetov in pokrajine. Mestoma izrazita metaforika je ponekod sicer še polepotena, vendar v največji meri zunaj estetike lepega, sunkovita in hiperbolična, vizualno in barvno učinkovita ter animalizacijska.

Prenosi

Objavljeno

2009-03-15

Kako citirati

Čeh Steger, J. (2009) „Vstop Ivana Dornika v ekspresionistično paradigmo“, Slavistična revija, 57(3), str. 438–450. Dostopno na: https://srl.si/ojs/srl/article/view/COBISS_ID-40409698 (Pridobljeno: 26 november 2024).

Številka

Rubrike

RAZPRAVE