Eksperimentalna uporaba kvantitativne elektroencefalografije pri analizi (literarnega) branja : z dogodkom povezani ERP valovi (Event-Related-Potentials)
Ključne besede:
empirična literarna znanost, električni potenciali možganov, metode analize signala, kognitivna nevroznanost, tiho branje, jezikovna obdelava, ERP povprečenje, empirical literary study, electrical potential of the brain, signal analysis methods, cognitive neuroscience, silent reading, linguistic processing, ERP averagingPovzetek
Članek je prvi del dvodelno in pregledno zasnovanega prispevka o uporabi elektroencefalografske (EEG) metode za namene analize (literarnega) branja. Najprej sta predstavljeni metoda EEG in vsebina EEG zapisa. Ta beleži kontinuirane spremembe električne napetosti na površju glave (članek I), ki odražajo spremembe možganskih ritmov (članek II). Zatem je pozornost namenjena metodi ERP povprečenja. Z njo spremljamo povprečne spremembe elektrofizioloških signalov med večjim številom ponovitev miselnih poskusov, kar nam omogoča časovno natančno beleženje sprememb v možganski aktivnosti pri branju določene besede, besedne zveze ali stavka. Rezultati ERP raziskav predstavljajo referenčni okvir, ko se lotevamo eksperimentalnega raziskovanja možganskih aktivnosti pri branju literarnih besedil.Prenosi
Objavljeno
2015-02-15
Kako citirati
Perenič, U. in Bon, J. (2015) „Eksperimentalna uporaba kvantitativne elektroencefalografije pri analizi (literarnega) branja : z dogodkom povezani ERP valovi (Event-Related-Potentials)“, Slavistična revija, 63(2), str. 135–153. Dostopno na: https://srl.si/ojs/srl/article/view/COBISS_ID-57972578 (Pridobljeno: 24 november 2024).
Številka
Rubrike
RAZPRAVE
Licenca
Slavistična revija (http://www.srl.si) is distributed under
Creative Commons, attribution 4.0 international.
Slavistična revija publishes fully open access journals, which means that all articles are available on the internet to all users immediately upon publication. Non-commercial use and distribution in any medium is permitted, provided the author and the journal are properly credited.